Skip to content
Home » מקל הליכה ותחושת העצמאות שהתחדשה בי – סיפור אישי

מקל הליכה ותחושת העצמאות שהתחדשה בי – סיפור אישי

  • by

אחרי התמונה מעלה הבנתי שחיי עתידים להשתנות; מאדם עצמאי בעל מסוגלות לפעול בכל מצב, אחרי שנים של כושר ודאגה לעצמי- הגיע השינוי הפיזי המשמעותי. אני חולקת את החוויה שלי בהחזרת העצמאות באמצעות הסיוע של מקל הליכה להתקדמות ממשבר. הכתבה שלפניכם מציגה רכבת הרים רגשית מסקרנת: מההתנגדות הראשונית אל מסע רגשי עמוק ועד, בסופו של דבר, החופש והביטחון החדשים שהגיעו עם קבלה ואימוץ השינוי שהביא מקל הליכה לחיי.

"למה אני?!"

כשאני מהרהרת במסע שהוביל אותי לפנות לקבלת מקל הליכה, עלתה בי לא מעט השאלה "למה אני?!" זה היה שינוי פתאומי ולא רצוי בחיי שמעולם לא ראיתי אותו מגיע. תמיד התגאיתי בעצמאות שלי וביכולתי לנווט בעולם בשתי רגלי. אבל אז, לגורל הייתה תוכנית אחרת עבורי. מצב רפואי מידרדר הותיר אותי עם מוגבלות בניידות, ומצאתי את עצמי תלויה בעל כורחי בעזר מיוחד כמו מקל הליכה. הייתה זו גלולה מרה מאוד, ולא יכולתי שלא להרגיש תחושת תסכול ותבוסה. 'למה זה היה צריך לקרות לי? איך אחזור אי פעם לעצמאות שהייתה לי?'

תמונה בשחור-לבן של מקל הליכה חדש לגמרי נשען על קיר.
מקל הליכה בפינת הבית – צבעי התמונה מדגישים עד כמה קשה היה בתחילת הדרך

רכבת ההרים הרגשית: איך זה השפיע עליי?

המסע של הסתמכות על מקל הליכה לקח אותי לרכבת הרים רגשית, והשאיר אותי עם אינספור רגשות ומחשבות.

אובדן ותסכול:
בהתחלה הרגשתי תחושה עמוקה של אובדן. המגבלות הפיזיות שהטיל מקל הליכה גרמו לי להתאבל על החופש שהיה לי פעם. נאבקתי בקבלת העובדה שמשימות פשוטות כמו הליכה למרחקים או טיפוס במדרגות ידרשו כעת סיוע. התסכול הפך לבן לוויה קבוע כשהתמודדתי עם האתגרים החדשים שעמדתי בפניהם מדי יום.

מודעות עצמית ומבוכה:
נשיאת מקל הליכה הביאה גם היא למודעות עצמית גבוהה למצבי הפיזי ומכך גם למבוכה גדולה. לא יכולתי שלא להרגיש את עיניהם של אחרים עליי, כאילו נכותי מוצגת לראווה של העולם. דאגתי לשיפוט ולרחמים מצד זרים, שהוסיפו למצבי הרגשי השברירי ממילא. לקח זמן להתגבר על התחושות הללו ולאמץ את מקל הליכה ככלי לניידות שלי ולא כסמל לחולשה.

עצמאות שנתגלתה מחדש:
עם זאת, בתוך המהומה הרגשית, גיליתי תחושה חדשה של כוח וחוסן. כשהסתגלתי לשימוש במקל הליכה, הבנתי שזה לא מכשול אלא עזר במסע שלי לקראת עצמאות. זה הפך לסמל לנחישות שלי להתגבר על מכשולים ולחיות את החיים במלואם. התחלתי להתמקד באפשרויות ולא במגבלות, והשינוי הזה בהלך הרוח אפשר לי להחזיר את תחושת השליטה על חיי.

 

החבר החדש שלי! מקל הליכה כעוגן

בהתחלה ראיתי בשימוש של מקל הליכה פולש לא רצוי בחיי. זו הייתה תזכורת מתמדת למגבלות שלי וסמל לפגיעות שלי. עם זאת, ככל שחלף הזמן, הבנתי שמקל הליכה אינו האויב שלי אלא בעל ברית בלתי סביר במסע שלי לקראת עצמאות.

התחלתי בעיצוב מחדש של נקודת המבט שלי. במקום לראות במקל הליכה סימן לחולשה, בחרתי לראות בו כלי שיכול להעצים אותי. התמקדתי ביתרונות המעשיים שהוא סיפק, כגון יציבות ותמיכה, המאפשרים לי לנווט סביבי בקלות ובביטחון רב יותר.

יתרה מכך, חיפשתי משאבים ותמיכה שיעזרו לי לאמץ את מקל הליכה. התחברתי לאחרים שחוו חוויות דומות ומצאתי נחמה בסיפוריהם על חוסן וכושר הסתגלות. העידוד והעצות שלהם נתנו לי השראה לראות במקל הליכה סמל של כוח ולא סמל של תבוסה.

בנוסף, קיבלתי את ההחלטה המודעת להתאים אישית את מקל הליכה שלי. עיטרתי אותו בצבעים ובדוגמאות מרהיבות ששיקפו את האישיות והסגנון שלי. על ידי כך, הפכתי אותו ממכשיר רפואי גנרי לאביזר ייחודי שהפגין את האינדיבידואליות שלי. הפעולה הקטנה הזו של התאמה אישית עזרה לי להרגיש מחוברת יותר למקל הליכה ואפשרה לי לאמץ אותו כחלק מהזהות שלי.

תמונה של ידו של המחבר אוחזת בחוזקה במקל ההליכה.
ביקשתי עיצוב מיוחד – מקל הליכה והשלמה עם השינוי

שחר של יום חדש – מעוגן להתקדמות

מקל הליכה, החבר החדש שלי, גרם לכך שחיי יעברו שינוי מדהים. המשימה המרתיעה של לעזוב את ביתי ולצאת אל העולם החיצון הפכה לחוויה הרבה יותר אפשרית ואפילו מהנה. אני כבר לא חוששת לאבד את שיווי המשקל או למעוד על פני משטחים לא אחידים. במקום זאת, אני מנווטת בביטחון ברחובות צפופים ובצמתים עמוסים, בידיעה שמקל הליכה שלי נמצא שם כדי לספק תמיכה ויציבות.

יתר על כן, מקל הליכה נתן לי תחושת עצמאות מחודשת. אני כבר לא צריכה לסמוך על אחרים לסיוע או להרגיש מוגבל על ידי היכולות הפיזיות שלי. עם בן לוויה הנאמן שלי לצידי, אני מסוגל להשתלט על הניידות שלי ולעסוק בפעילויות שפעם היו אסורות. בין אם זה הולך לטיול נינוח בפארק או לצאת להרפתקה מסעירה מרגשת, מקל הליכה הפך לבן לוויה האיתן שלי, ומעצים אותי לחיות את החיים בתנאים שלי.

בנוסף ליתרונות הפיזיים, מקל הליכה היווה גורם משפיע משמעותי על הרווחה הרגשית שלי. זה עזר לי להחזיר לעצמי תחושת גאווה וביטחון עצמי שחשבתי שאיבדתי. במקום להרגיש מודעת לעצמי או להתבייש בצורך בסיוע, אני עכשיו מחבקת את מקל הליכה שלי כסמל גלוי לכוח ולחוסן שלי. מקל הליכה, כעוגן חדש, משמש כתזכורת למכשולים שהתגברתי עליהם ולנחישות שיש לי לחיות את החיים במלואם.

אימוץ מקל הליכה לא היה רק בקבלת כלי עזר לניידות; מדובר בהחזרת העצמאות שלי, הביטחון שלי והחיים שלי לאיזון. החבר החדש שלי לימד אותי שלפעמים, דווקא בקבלת השינוי וההסתגלות אנחנו באמת מוצאים את הכוח שלנו. מקל הליכה הפך מאובדן או תסכול לסמל של חוסן ומגדלור של תקווה עבור אחרים שחווים מאבקים דומים לשלי.

דילוג לתוכן